Saturday, January 17, 2009

rose, tulip or gerbera, which one u prefer?

Bunga jenis ape yang kamu prefer untuk majlis perkahwinan kamu?? Whether it is a fresh flower, artificial flower even fake flower, it does'nt matter. I just want to share mine. hehe. Antara bunga-bunga idaman untuk majlis kahwinku. Yup!! idaman.. so aku kne la berangan dulu sebelom nak planning ape2 kan? ahhahha. At least ade lakaran skit2 dalam kepala, itu sudah mencukupi untuk aku kecikkan skop pencarian aku, btul dok?? sengihnampakgigi

So sekarang aku nk list dulu antara bunga-bunga pilihan and just bg brief idea oke.

1. Gerbera

Gambar dari Pak Google
Bunga gerbera aka daisy ataupun dalam bahasa melayunya bunga dahlia. Haih. kalu dengar gerbera rase cam mahal je. Tapi kalu sebut dahlia macam rasa murah lak harga dia. hahaha. jaat!!ihikhik Menurut pak wikipedia, bunga gerbera ni adalah yg ke-5 paling paling pemes di dunia untuk used cut flower(selepas bunga ros, bunga carnation, bunga chrysanthemum dan tulip).hehe. Jangka hayat untuk fresh gerbera ni aku tak sure.. tapi.. kalu tgk-tgk kelopak gerbera ni kecik je mungkin xtahan lama and sangat manja kot kan sebab senang tertanggal. aku agak la. So, kalu nk beli yang fresh mcm kena pilih yg betul-betul fresh. Kalu yg fake, xde hal la kan.

oke, some gerbera ideas...






2.Tulip

Bunga ni pon aku suka. .Tulip ni femes kat Netherlands. Wah!! kalo dapat pegi Netherlands ni syok woo!! mau aku jadi gilakk tgk bunga tulip bersepah. hahahah.Tapi for sure aku taw di malaysia sgt mahal kalu yang fresh tulip neh. Nanti aku try p survey bape agak-agaknya. hahhaha Kalu aku tak ternganga bile dia bgtaw price tu boleh la masuk lam buku kire2 aku. ahahhaha.Tapi kalu mahai sgt mungkin request untuk bride's handful b0uquet saje, iyer dok??Takpe2..ni survey-survey dulu.. Tapi kire oke la coz, jangka hayat bunga tulip ni agak tahan lama iaitu selama seminggu jika diletakkan di dalam pasu berisi air sumber dari fazlisyam.com

some tulip ideas...godek2 internet...




mau lagi kaa............??? scroll...... skrett..skrett..

3. Ros

Bunga ros atau mawar ni memg antara bunga yang paling glamor la di kalangan pengantin . Bukan sahaja cantik maybe sebab murah dari harga bunga-bunga yang aku sebut kat atas. Lagipon senang nak cari. kat mana2 pon ade. hehe. Kalu aku malas nk pkr or nak senang keja, aku rembat bunga ni jeh kot. Tgk la camna kan.

Ni yg aku jumpe kat internet.. layannnnnn...






Tapi ada satu lagi jenis bunga yg aku suka, tapi aku tak sure la nama bunga tu ape. Gamba pon xde. Bunga tu pelik skit. dia xkembang sgt. ha.. ala2.. rupa sayur brokoli.. wakkakakak. adeh!! nanti la aku try carik pic bunga tu... huhu..

Itu antara bunga-bunga yg jadi idaman aku la.... kalu korang plak, bunga ape yg akan jadi pilihan korg utk wedding korg nanti?? mai ler share...

nota kiri: ini baru pengenalan bunga yg aku nak. nanti aku dah p survey aku cite part len plak ye.sengihnampakgigi

8 pengomel:

fadhilah said...

buzzz...
hehe... saje je... baru jumpa blog aina...

xxxo said...

ahakz... xpe2. dah jumpe ni singgah la saluuuu. :D

~ mizzAmy ~ said...

~ salam singgah..

i love gerbera. even for my blog pun byk gmbr gerbera. and for my wed nanti, maybe gerbera tak pun rose. gerbera lebih tahan lama berbanding rose. dan kelopak dia pun lebih tahan lasak berbanding rose. ~

xxxo said...

wahh!! btul ke?? hehe. info baru nehhh! thanks amy~ :D

ryyhan said...

women sure will love flowers ...xkisah bunga ape pun :)

xxxo said...

yup!! bagi la bunga pe pon mesti suka!! hahaha. nak2 dari org tersayang ye dok?? :D

p/s: bunga vs pompuan memg xleh larikk! :)

dAkBaiK said...

bunga taik ayam is the best flower ever :)

xxxo said...

haihh. sonang la cilata. sok2 me adiah bunga taik ayam blkg jamban tu haa. jimat tawww. ahahhaha :P

 
template by suckmylolly.com flower brushes by gvalkyrie.deviantart.com